Lakes/ Sapphire Coast Region - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Peter Peels - WaarBenJij.nu Lakes/ Sapphire Coast Region - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Peter Peels - WaarBenJij.nu

Lakes/ Sapphire Coast Region

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Januari 2013 | Australië, Merimbula

Hallootjes allemaal,

Hier weer een verslag vanuit het zonovergoten Australië !
Hebben de laatste dagen met ons campertje een klein stukje door de bergen maar voornamelijk langs de kust gereden.
Hebben in de omgeving van Sale een steenkolenmijn bezocht, erg grappig deze mijn was actief van 1906 tot 1968, waar de mijters zo'n beetje 10.000km tunnel uit de mijn hebben gehakt.
Vermoeiend klusje hoor als je bedenkt dat electra en de huidige moderne technieken uiteraard niet gebruikt werden. Toch lastig klusje met een kaarsje en voornamelijk spierballen wat je nodig had. Enfin was toen der tijd een goed betaalde klus. Hebben eindelijk ook drie wombats gespot, alleen jammer dat ze weer allemaal op hun rug langs de weg lagen met hun pootjes omhoog.
Morgen ga ik als het weer het toe laat eindelijk duiken Down Under. Moet volgens de informatie zeer bijzonder zijn omdat hier de warme en koude zeestroming elkaar ontmoeten wat bijzondere vissen en onderwater leven om moet leveren.
Nou wij wensen iedereen in Nederland veel ijs en sneeuwpret wij gaan aan het zwembad liggen.

Groeten uit Australië !

Liefs en groetjes P en P

• 20 Januari 2013 - 09:17

Jonika Zwetsloot:

Oh Oh Oh ik hoop dat het nog even blijft vriezen (en waaien) kunnen jullie ook nog even genieten van de winter met een gevoelstemperatuur van -15!!!!
    Nou geniet nog maar even van jullie laatste weekje want thuis is het weer afzien!

• 20 Januari 2013 - 12:18

MA:

Was even fijn jullie te horen via skype! Geniet nog volop! Peet ik hoop dat je kunt duiken. XXXXXXXX

• 21 Januari 2013 - 09:27

Femke, Martijn En Tim:

Hoi Peter en Peggy,

Het klinkt nog steeds super leuk allemaal daar down under!
    Erg mooie foto's ook! We hopen dat Peter een mooie duik kan maken daar.
    Geniet nog lekker van de mooie natuur en het heerlijke weer!
    Hier is het ijskoud en ligt er een dik pak sneeuw.

Groetjes van Femke, Martijn en de kleine Tim!!!