Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Peter Peels - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Peter Peels - WaarBenJij.nu

Namibië

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Januari 2014 | Namibië, Swakopmund

Hey hallo daar !!

Om te beginnen GVD GVD de GVD had gisteren al een heel reisverslag af maar toen veel de verbinding weg net voordat petertje wilde uploaden !!! Dus alles weg !!!
Ga het dus nog maar eens proberen.

Dag lieve mensen hier weer een verslag uit Afrika.
Zijn van de week in het spookstadje bij kalmanskop geweest, dit was erg grappig een in 1927 verlaten diamantstadje. Daarna zijn we doorgereden naar Luderitz, een saai uitgestorven stadje in het zuiden van Namibië. Het leukste aan Luderitz was Dias Point, het punt waar admiraal Dias ( Portugees ) als eerste blanke Europeaan voet aan wal zetten in Namibië. Om hier vervolgens een kruisbeeld neer te zetten en iedereen om te dopen tot christenen, leuke jongens die Europeanen !!! Op dit punt lag ook een eilandje waar een grote kolonie pelsrobben hun kamp hadden opgeslagen. Achtereenvolgens zijn wij de volgende dag doorgereden naar de Sossusvalei waar we midden in de Namib dessert genoten hebben van de eindeloze zandvlaktes met hun prachtige zandduinen, tot wel 300 meter hoog. De tweede dag in de Sossusvallei zijn wij vroeg in de ochtend, nou jou ochtend ??? Midden in de nacht 03.45uur opgestaan om ons te laten verwennen boven de Sossusvallei in een hete luchtballon, wat een superervaring !!!!! Kost een paar centen maar dan heb je ook wat !!! Echt super in zo'n ding, al voelde ik mee op meer dan een kilometer hoogte toch niet helemaal super op mijn gemak. Merkte dat ik toch een stuk meer praatjes kreeg op een metertje of honderd, maar al met al echt SUPER !!!! Vanochtend zeg maar weer vannacht 05.00uur hebben wij diezelfde vallei per 4wd en per benenwagen beklommen, ook dit was wederom echt een top excursies slipje vermoeiend maar zeer zeker de moeite waard !! Na de excursie hebben we de vallei verlaten om onze weg te vervolgen richting het noorden waar we vanmiddag zijn aangekomen in Swakopmund. Onderweg hebben we tientallen struisvogels oryxen en springbokken gezien en zijn tweemaal door een prachtige bergpas gereden. Aangekomen in Swakopmund hebben we onze koffers weer in een gasthuis gedumpt om daarna te genieten van een heerlijk diner aan in strandtent met prachtige vergezichten over de oceaan en te genieten van de zonsondergang. Op het moment liggen we heerlijk volgevreten met zijn tweetjes op bed een beetje te zappen, hebben weer eens TV, voor het eerst dit jaar !!
Morgen rijden we verder naar onze volgende lodge in Grootberg.
Nou luitjes het is weer mooi geweest en vanuit een gelukkig weer warm Afrika doen wij u allen de groeten.

Liefs P & P

• 08 Januari 2014 - 20:17

Danny En Vincent:

He Peter en Peggy,
    tjee, wat klinkt dat allemaal geweldig, zeg! Wat een ervaringen, leuk om zo mee te lezen. Voor jullie ook nog de allerbeste wensen voor 2014!
    Geniet van alles en van elkaar natuurlijk, liefs Danny, Vincent, en dikke knuffels van Kyan en Boaz

• 08 Januari 2014 - 20:21

Jonika:

Klinkt allemaal weer geweldig! Het moet vast weer een fantastische ervaring zijn deze reis.

• 08 Januari 2014 - 21:20

Daan:

Hé wat een narigheid allemaal.... Heb best een beetje medelijden met jullie, maar jullie slaan je er vast wel doorheen, je snapt ook wel dat we ook HELEMAAL niet jaloers zijn :-))

Dikke kus Daan Xxxx

• 08 Januari 2014 - 22:21

Sandra:

Hé hallo, Leuk om te lezen dat jullie het helemaal top hebben! Geniet er nog maar van! Heel veel plezier nog.

Grxxx Sandra

• 09 Januari 2014 - 10:38

Sabine:

Hé, wat naar toch allemaal.... Jullie zullen ons vast wel missen.;-))

Nou Peg, jij staat ingeschreven voor de Gooische Bingo in de Vos de 24e, dus zorg maar dat je dan weer thuis bent.! ha ha

Enjoy! x sab

• 09 Januari 2014 - 18:11

Ronald, Corine, Wessel & Remon:

Gaaffff zeg! Het lijkt me harstikke mooi allemaal. Heel veel plezier nog! Groetjes van ons allemaal.

• 12 Januari 2014 - 20:25

Ma Betty:

Hoi Peggy en Peter
    Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt! prachtig
    Geniet nog maar volop van jullie laatste week.
    Groetjes en kus ook van Pa Theo

• 12 Januari 2014 - 20:32

Lia En Mar:

Hi Peggy en Peter,

Een beetje late reactie op jullie bericht van 8 januari, maar toch. Jullie maken ook wel gebruik van alle vervoermiddelen die er zijn zeg, de 4wd, de benenwagen, vermoeiend denk en de hete luchtballon. Was wel vroeg opstaan zeg, of heb je dan de mooiste uitzichten. Wie weet zit je dadelijk nog op de rug van een steenboek, ff de bergen beklimmen en bekijken. Is het weer nog steeds lekker, we hopen het. Hier was het vandaag, zondag de 12e januari trouwens een schitterende zon, echt, zondag en zondag zonder wind, heeeeeeeeerlijk.

Wel het eind van jullie vakantie is al weer inzicht, genier ervan en tot de volgende keer,

Lia en Mar