Namibië - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Peter Peels - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Peter Peels - WaarBenJij.nu

Namibië

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Januari 2014 | Namibië, Waterberg

Allo allo this is Africa calling !!!
Hèhè eindelijk weer eens WiFi, hebben het toch een paar dagen zonder moeten doen ! Maar who gives a f...., lekker rustig !
Zijn sinds het laatste verslag doorgereden naar Grootberg, hier hadden we een prachtige lodge boven op een bergwand, erg cool.
Zijn vanaf Grootberg een game drive gaan doen voor het spotten van de woestijnolifant. Zijn uiteindelijk zes uur aan het tracken geweest om uiteindelijk beloont te worden met een kudde van wel 15 olifanten. Echt super cool met een guide en een tracker dwars door Damaraland op zoek naar de olifant, knap wat die gasten allemaal kunnen met wat sporen afgebroken takken en stront !
Vanuit Grootberg Damaraland zijn we doorgereden naar Ethosa national park hier hebben we vier nachten geslapen in twee verschillende lodges. Ethosa NP is even groot als Nederland en heeft een zoutpan ten grote van Brabant en Gelderland bij elkaar. Leuk om eens op zo'n zout pannetje te staan, dan voel je pas echt nietig, niets dan kale vlakte om je heen ! In Ethosa zijn we zelf wezen gama driven echt super gaaf met je eigen 4wd dwars door het park waar we leeuwen, neushoorns, giraffen, olifanten, jakhalzen tientallen antilope soorten, honderden vogel soorten etc. etc. gezien hebben. Vanuit Ethosa zijn we vanochtend doorgereden naar waterberg plateau waar we vanmiddag zijn aangekomen. Ook vanuit hier hebben we weer kans op groot wild, we zullen hier per 4wd en per benenwagen dwars door het gebied trekken. Nou lieve luitjes ik stop er weer mee voordat ik straks weer de verbinding kwijt en opnieuw kan beginnen.

Dus vanuit Afrika toedeloetwiettwiet en de mazzel !!

Liefs P & P

• 15 Januari 2014 - 17:40

Femtimtijn:

En wij hebben regen...... Tja verschil moet er zijn....
    Ohhh ja en ons eigen wild....TIM.............
    Tot volgende week, dan is het over met de pret...

• 15 Januari 2014 - 17:54

Wil Van Der Star:

Doe wel voorzichtig met Peggy met al die wilde dieren om je heen:-) Ik ben nog steeds jaloers.
    Gr Wil

• 15 Januari 2014 - 19:01

Conny En Arie:

Zo dan, klinkt allemaal reuze spannend en leuk.Genieten jullie maar lekker saampjes.
    Lieve groet van Conny en Arie

• 15 Januari 2014 - 19:15

Jonika:

Kijken jullie wel uit voor die olifanten, van de week was er nog 1 op het nieuws die een auto inclusief toerist verpletterde, de olifant speelde met de auto of het een dinky toy was!

• 15 Januari 2014 - 21:30

Daan:

Wauwww...Dat klinkt allemaal echt superfantastischgaafkicken :-)))
    Maarruh...waar zijn de foto's??

• 15 Januari 2014 - 21:32

Daan:

Gevonden ;-)

• 15 Januari 2014 - 21:36

Lia En Mar:

Wat je toch allemaal in een week tijd kan zien en beleven, ongelooflijk, maar jullie hebben het wel meegemaakt. Nog geen lekke banden gehad met al die game drives, of zijn de banden van olifantenhuid gemaakt, dat schijnt ook sterk te zijn. Heb je niet wat van dat zout in een potje meegenomen, had je een gerechtje kunnen serveren met origineel ""Ethosa national park" zout, scoor je mee, niet aan gedacht zeker, ha, ha.

Geniet nog even lekker want voor je het weet komt er een woestijnolifant tot besluit en die blaast bijna jullie vakantie uit,

groetjes,

Lia en Mar (je weet wel de oma en opa van ons klein wild Tim)

• 15 Januari 2014 - 22:15

Simon:

Pieter, Peggy, zo te lezen en zien gaat alles ok ,en is het echt te gek gaaf daar,[ maar jullie missen ons natuurlijk enorm ] dus nog even lekker een paar daaagjes spannende dingen doen met je peg. Groet uit een van de mooiste dorpen van de hele ?????

• 16 Januari 2014 - 00:01

Ma Betty:

Wat een ervaring niet te geloven. Al die dieren die jullie spotten.
    Geniet nog samen van deze laatste dagen en een veilige terug reis. Dikke kus Ma Betty

• 16 Januari 2014 - 00:01

Ma Betty:

Wat een ervaring niet te geloven. Al die dieren die jullie spotten.

• 16 Januari 2014 - 00:16

Pa Peels:

Het wifiloze tijdperk is weer voorbij. We hadden ook wel gedacht dat jullie daarin zaten. Een kudde olifanten lijkt me een geweldige ervaring, die ben ik in jaren niet tegengekomen. Ik begrijp dat jullie wat hoger zitten en dat de temperatuur wat dragelijker wordt voor Hollanders. Het lijkt me ook groots zo'n geweldige zoutvlakte te zien. Daar kunnen wij ons geen voorstelling van maken.
    Het zit er bijna weer op. Geniet nog een paar dagen en kom veilig en gezond weer thuis!
    Pa