Rondreis Panama/ Costa Rica 14/15 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Peter Peels - WaarBenJij.nu Rondreis Panama/ Costa Rica 14/15 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Peter Peels - WaarBenJij.nu

Rondreis Panama/ Costa Rica 14/15

Door: Pierre

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 December 2014 | Panama, Panama-stad

Hallo familie, vriendjes en vriendinnetjes !!

Nou hier zijn we weer met de reisverslagen van onze huidige reis.
Zijn gisteren aangekomen op de luchthaven van Panama City, hadden helaas op Schiphol al een vertraging van ruim een uur. Gelukkig hadden we wind mee met onze Boeing 777-300 en kwamen we ongeveer half uur later aan op bestemming. Koffertjes ophalen door douane heen en snel naar de aankomsthal waar ons transfer klaar stond naar hotel. Pppppfffff wat een hitte, was ondertussen 18.15uur maar nog steeds graadje of 33C !! Is weer even acclimatiseren als je uit dat kouwe kikkerland komt. Maar goed moeten we maar ff doorheen bijten.
Vandaag hebben wij bezoek gebracht aan Miraflores Locks dit is een van de drie gigantische sluizen in Panamakanaal. Zeer indrukwekkend schepen worden in drie etappes naar een hoogte verschil van 26 meter gebracht. Je heb 2 sluizend aan Pacific kant en eentje aan de Faraibische ( Atlantic) kant. Kanaal is 85km in totaal waar een groot gedeelte over een bestaand zoetwatermeer gaat. Gemiddeld gaan er 35 tot 40 schepen per dag door het kanaal die gemiddeld tussen de 60.000 en 80.000 doolaar betalen. Duurste doorgang ooit was van containerschip die enkele reis 467.000 dollar moest betalen voor passage. Overigens zijn ze aan beide zijde bezig met nieuwe sluizen die voorkomen dat er zoveel zoetwater verloren gaat d.m.v bassins. Morgen hebben we binnenlandse vlucht naar David waar er een huur auto voor ons klaar staat. Nou lieve mensen ik hou het voor gezien en tot de volgende chat !!

Liefs vanuit een zonovergoten Panama
P & P

• 30 December 2014 - 22:28

Wil Van Der Star:

Hoi Peet en Peggy. Ik zal ze weer met plezier lezen. Wellicht steek ik er nog wat van op deze geschiedenis lees:-). Heel veel plezier en een fijne jaarwisseling.

Groetjes Wil en Mariska

• 30 December 2014 - 22:33

Lea:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet maar lekker van de temperatuur daar ...

• 31 December 2014 - 10:05

Ron:

Veel plezier daar! Hier is het ook mooi weer alleen een paar graden koeler.

• 31 December 2014 - 11:20

Jonika:

Klinkt alweer helemaal goed. Geniet ervan en we kijken uit naar de foto's!

• 31 December 2014 - 13:36

Daan:

Fijn dat de reis verder goed verlopen is! Heeeeel veel plezier daar en alvast een mooie jaarwisseling toegewenst van ons!!
    Dikke kus...Siem & Daan Xxx

• 31 December 2014 - 20:43

Papa:

Zal ik je vertellen dat je bij de weerribben ook sluizen heb ook mooi hoor (GRAPJE).
    Maar een beetje jaloers ben ik wel want het lijk mij zeer spannend om er een keer door heen te varen
    Wat betreft de Juul de eerste dag al 2 afspraken 1 door geschoven de ander wilde perse mijnheer van der Meer zelf spreken
    nog fijne dagen en groetjes P/P

• 31 December 2014 - 20:47

Papa:

o,ja nog een fijne jaarwisseling en hopelijk gezond blijven.

• 02 Januari 2015 - 16:13

Lia En Mar:

He hallo Peter en Peggy,

Nou we hebben jullie site gevonden dus eerst maar een reactie. Maar allereeerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar en jullie hebben mazzel, want op het volgende nieuwjaar hoeven jullie niet zo lang te wachten, scheelt toch zo`n 10 uur denk ik, ha, ha.

De sluizen in het Panamakanaal zullen wel heel indrukwekkend zijn, overigens ziet daar ook een brok Hollands Glorie in, want was het niet Bos Kalis die aan de verbreding heeft meegewerkt.

Stuur maar een beetje warmte deze kant op, kan ik wel gebruiken.

Hier laten we het maar weer ff bij, heel veel plezier en geniet ervan

Lia en Mar