Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Peter Peels - WaarBenJij.nu Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Peter Peels - WaarBenJij.nu

Bocas del Toro

Door: Pedro

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Januari 2015 | Panama, Bocas del Toro

Hallo !!

Hier ben ik weer op mijn terras vanuit Bocas del Toro.
Zijn vandaag weer aangekomen in Panama, Bocas del Toro m precies te zijn vanaf het hoofd eiland Isla Colon, vernoemd naar de Portugese ontdekkingsreiziger Señor Christobal Columbus. Tijdens zijn derde en tevens laatste ontdekkingsreis in de nieuwe wereld deed Colombus de ontdekking van deze eilanden archipel en heeft het grootste eiland naar zichzelf vernoemd, tevens de baai waaraan wij zitten de Admiraalsbaai.
Waren gisteren nog in Costa Rica, Puerto Viejo waarna we vanochtend per privé chauffeur zijn vertrokken naar Panama. Costa Rica hebben wij verlaten via een oude spoorbrug vol gaten barsten en obstakels. Via deze brug wandeld naar Panama waar de volgende chauffeur ons naar de haven bracht om vervolgens via een 200pk sterke speedboot naar Bocas te knallen. Aangekomen in de haven stond er weer een prive chauffeur klaar die ons naar het hotel bracht. Tijd voor een borrel vonden wij,, maar helaas om een of andere vage nationale rouwdag is heel Panama onthouden van alcohol, Aaaaaaaaaaahhhhhhhhh !!!!
Dat meen je niet dachten we nog maar in geen supermarkt,, restaurant of hotel werd alcohol verkocht, Bloody Hell dat meen je niet !!! Maar jawel hoor dat meende ze wel,, beetje teleurgesteld zaten wij met een milkshake onze lunch te verorberen waarna we richting een Padi diveschool zijn gelopen om eventueel een duik te roggelen. Nou dat is gelukt en zondag ga ik hier ook Bocas twee duiken maken en gaat mijn meisje lekker snorkelen. Maar wat schetse mijn verbazing er stond een blikje Panama Cerveza op de balie !! He zei ik nog er was toch geen alcohol op deze rouwdag ?? Daar kreeg ik de tip van de dag om maar eens te kijken in kleine supermarktjes. Dit deden wij natuurlijk en een klein kwartiertje later liep Petertje met een Pietertje Bacardi verstop onder zijn shirt de taxi in oom samen met zijn schatje stiekum een Cuba Libre te drinken, Proost !!
Morgen gaan we chillen of een quad huren, afhankelijk van het weer en zondag lekker duiken. Maandag vliegen wij vanaf hier met een proppenschieter weer naar Panaman City voor onze laatste twee nachtjes van onze reis.
Nou lieve mensen ik neem er nog een en voor ons is het aftellen weer begonnen.
Heel veel liefs uit Bocas del Toro !!

P & P

• 10 Januari 2015 - 07:40

Jonika:

Ha ha geen alcohol, en dat op vakantie! gelukkig is het allemaal goed gekomen en weegt de rest aardig op tegen dit incident!

• 10 Januari 2015 - 07:56

Lea:

Oeps, NL heeft dus ook z'n voordelen ...

• 10 Januari 2015 - 18:46

Theo Peels:

Ik heb lang moeten wachten voordat we iets van jullie mochten vernemen. Achteraf bleek het een foutje in de communicatiestoring te zijn. Alle verslagen nu ontvangen. Dank je.
    Pa

• 11 Januari 2015 - 23:26

Betty:

Hallo vandaag fijn geduikt en gesnorkeld? Ik hoop van wel.nog 2 fijne dagen gewenst, voor je broer Rob zit de vakantie erop, land morgenochtend om 6.30u
    Dikke kus Ma Betty