Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Peter Peels - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Peter Peels - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Januari 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Hello again,

Aangekomen in Yogyakarta zijn we direct naar een super klein en knus hotelletje gebracht genaamd Amata Borobudur. Hier hadden we een super leuke en mooie bungalow ter beschikking. Na een middagje relaxen aan het zwembad hebben we in de avond heerlijk zitten dineren onder het genot van een Balinese wijn (zeer goed te raggen trouwens).
De volgende ochtend hebben we de grootste boedistische tempel ter wereld bezocht genaamd Borobudur, een immens gebouw van 123-123meter en 10 etages hoog, zeer indrukwekkend. Het gebouw heeft meer dan duizend jaar onder een dikke laag vulkanisch as gelegen en was volledig begroeid. De as was afkomstig van de Merapi vulkaan, de gevaarlijkste vulkaan ter wereld volgens onze reisgegevens. De laatste grote eruptie was in 2010 daarvoor in 2006 en 2004. Na de bezichtiging van de Borobudur zijn we doorgereisd naar de grootste hindoetempel van Indonesche genaamd Prambanan, ook weer een zeer indrukwekkend schouwspel. Een complex van tientallen hoge torens op drie verschillende locaties op het complex. Ook bij dit complex wist moeder natuur de boel weer te verkloten, maar deze keer door een aardbeving in 2006 en vele daarvoor. De Prambanan wordt al deccinia lang gerestaureerd maar moedernatuur maakt het geen gemakkelijke klus. Hahaha nu vergeet ik de Lost World !? Onderweg naar Prambanan hebben we nog per jeep de gevaarlijke Merapi vulkaan bestegen, wederom iets om je ogen bij uit te kijken. Deze super vulkaan is machtig om te zien maar ook een raar idee om aan de voet van de gevaarlijkste vulkaan ter wereld een paar foto’s te schieten. Helaas hangt er bijna altijd rond de top een groots wolkendek zodat je hem niet helemaal kunt zien. Na deze vermoeiende dag terug naar het hotel waar we in de vroege ochtend blij verrast waren de Merapi in volle glorie te zien, dat wil zeggen inclusief de non-stop rokende krater mond. Werkelijk spectaculair !!
Na het ontbijt hebben we een bezoek gebracht aan het paleis van de Sultan met daarop volgend zijn waterpaleis, met andere woorden een privé paleis met drie zwembaden eentje voor zijn kinderen eentje voor zijn vrouw(en) en eentje voor hemzelf, patser !! Na al dat sultan gedoe zijn we lekker oer-Hollands op de fiets gestapt en heerlijk een rondje gefiets in de nabije omgevingstemperatuur talrijke rijstvelden en fruitplantages.
Als afsluiting van de dag zijn we lekker met zijn tweetjes op de slachtbank gaan liggen voor een overheerlijke massage.
Morgenvroeg is het weer vroeg dag als we om 06.00 worden opgepikt om vervolgens naar het station gebracht te worden van een treinreis van 6 uur die ons brengt naar Mojokerto. Hier gaan wij de volgende vulkaan genaamd Bromo te voet beklimmen !?
Niet helemaal zeker te zijn van WiFi de komende dagen kan het misschien even duren tot het volgende reisverslag.
Maar voor deze toedeloe twiet twiet en de mazzel

XXX

P & P

• 08 Januari 2018 - 16:44

Jonika:

Wauw klinkt indrukwekkend allemaal!
    heel gaaf, groetjes vanuit een koud nederland.

• 08 Januari 2018 - 16:45

Wil Van Der Star:

Wat een mooi verslag weer. Of we erbij zijn

• 09 Januari 2018 - 11:51

Theo Peels:

De Borobudoer was me wel bekend. Op de lagere school in de aardrijkskundeles leerde we daarover. Het hoorde toen nog bij Nederland. Adoe, praat maar eens Nederlands tegen oude personen, en ze zullen verrast opkijken.
    Geniet volop van deze schitterende archipel en vergeet dat het een Nederlandse kolonie was.

• 09 Januari 2018 - 13:26

Sabine:

Jeetje, wat een reis weer.... En wat beschrijf je alles toch superleuk!
    Hopen dat jullie snel weer wifi hebben, kunnen we gauw weer meelezen... Enjoy! xx

• 11 Januari 2018 - 09:00

Betty:

Wat een gezellig reisverslag. Ook ik kijk uit naar het volgende. Xxx

• 15 Januari 2018 - 09:40

Lea:

Weer supp om te lezen! Enjoy