Ik was er al bang voor - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Peter Peels - WaarBenJij.nu Ik was er al bang voor - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Peter Peels - WaarBenJij.nu

Ik was er al bang voor

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Januari 2023 | Oeganda, Kisoro

Hallo lieve mensen,

hetgeen waar ik al bang voor was is ook aan de orde, de WiFi is Kwalitatief Uitermate Treurig!!

Maar voor diegene die laatst de film met Leo Di Caprio Blood Diamond hebben gekeken, TIA, This Is Africa!!

Enfin we gaan een poging wagen :

Bij vertrek 3 dagen geleden begonnen we gelijk goed, op rij 45 stoel H werd een mijnheer onwel met als gevolg dat het toestel niet de lucht in ging. Deze mijnheer of mevrouw konden we niet goed zien er stonden al genoeg (ramp)toeristen omheen moest geëvacueerd worden met de Ambu. En omdat deze persoon eruit ging moesten uiteraard ook de koffers geëvacueerd worden met als gevolg vertraging.

Maar goed met een beetje extra brandstof en gas bijgeven wisten de piloten het te reduceren tot een uur later op bestemming.

Eenmaal op bestemming ging het gelukkig allemaal vrij vlot en waren we binnen het uur in ons hotel in Entebbe.

Na een heerlijke nacht slapen stond de volgende dag onze auto klaar voor het avontuur in Oeganda. Al tijdens de 1ste dag waren wij zeer content met onze Toyota Landcruiser 4wd, hier gaan we weer TIA ! Wat een armoedige infrastructuur hebben ze hier en zo’n auto hoog op zijn wielen met een dikke motor en 4wd is echt een must, nu zijn Peg en ik wel wat gewend maar dit slaat alles. We rijden de afgelopen dagen voor zeker de helft of de road of ze zijn vergeten asfalt neer te leggen. Maar goed dag 2 zijn we naar een fantastische lodge gereden bij Lake Mburo echt een plaatje van een lodge met uitzicht op de savanne waar we de zebra’s hypo’s en ander wild konden aanschouwen.

Helaas zaten we maar 1 nacht in deze lodge en moesten we door naar de volgende bestemming Lake Mutanda, vanwaar de volgende ochtend lees deze ochtend de gorillatracking gingen doen. Nou als Peetenpeg op vakantie gaan is het vroege opstaan en vroeg naar bed begonnen! Na een helse tocht langs ravijnen en zeer zeer zeer slechte wegen arriveerde we vanochtend bij National Park Bwindi waar we gebriefd werden voor onze tocht in de jungle. Na een paar uur door de jungle te hebben gezwoegd zagen we waar we voor kwamen de berggorilla! Wat is het toch fucking bijzonder dat je met je volgevreten kop en dikke portemonnee deze dieren kan en mag benaderen tot binnen een meter of 5/6. Echt een raar idee dat deze dieren dat maar goed vinden zonder ons uit elkaar te trekken, maar ook dit is een kwestie van gewenning. Als er elke dag volgevreten dikke portemonnees jouw staan te fotograferen gaat het vanzelf wennen en zoek je hier geen gevaar in. Maar bijzonder blijft het dat je met kapmessen je weg door de jungle heen slaat op deze dieren te bewonderen. Het jammer is nog steeds dat na jaren stroperij en oorlogen er nog maar iets meer als 1000 berggorilla’s zijn op deze aardkloot. Na ons fantastisch avontuur in de jungle stond er weer een helse weg terug gepland naar ons resort bij Lake Mutanda. Nogmaals nu zijn wij echt wel wat gewent qua rijden maar dit slaat alles het is echt bijna niet te doen. Nu is hier wel een oorzaak voor want als de gehele locale bevolking de klei en gebroken puin uit het wegdek schep om bakstenen van te maken snap ik dat het er niet van opknapt.

Enfin nog 1x moeten we deze weg trotseren n dan maar weer afwachten wat de rest van Oeganda ons gaat brengen. Nu had ik heel graag wat foto’s willen toevoegen maar ben eigenlijk al blij dat ik op dag 3 zover gekomen ben. Want dag 1en 2 was de WiFi TIA!

Nou lieve mensen de foto’s houden jullie tegoed en voor nu ga ik ermee stoppen, tot de volgende WiFi !

Liefs P[e-38]P

• 08 Januari 2023 - 16:43

Rob:

Waar zijn de foto’s? [e-1f60e]

• 08 Januari 2023 - 17:53

Conny Nederstigt :

Nou, wat een avontuur weer!

En toch mis ik de foto's....[e-1f923]

• 09 Januari 2023 - 12:51

Sabine:

Hahahaha.... [e-1f605]Wat mooi beschreven zeg! En wat een avontuur.

Kan niet wachten om jullie volgende verhaal te lezen...

Veel plezier en doe voorzichtig ook...[e-1f64f][e-1f618]

xxx